Share

19 жовтня у рамках Львівського Туристичного Форуму LTF 2017 відбулась лекція-презентація «Підготовка виграшної заявки на конференцію: креативний підхід». Мілош Міловановіч, консультант компанії Gaining Edge, виконавчий директор Сербського конференц-бюро у 2007-2014 рр., розповів про роль конференц-бюро в розвитку індустрії ділової гостинності та досвід Сербії в побудові успішної дестинації. Пропонуємо ознайомитися з основними тезами його виступу.

 Чим насправді є індустрія ділової гостинності?

Заходи ділової гостинності збирають політичних та бізнес-лідерів, науковців, експертів у різних галузях, членів міжнародних асоціацій, інвесторів. У такий спосіб конференц-індустрія формує платформу для обміну знань, професійного розвитку місцевого бізнесу, ділових кіл і науковців; сприяє росту нових секторів економіки, зокрема креативної економіки та економіки знань, допомагає налагоджувати і розвивати ділові контакти. Таким чином вона стимулює економічний розвиток міст та регіонів.

Конференц-делегати витрачають приблизно втричі більше коштів, ніж відпочинкові туристи, і тим самим забезпечують надходження в міську казну. Дуже часто після ділових поїздок делегати повертаються у знайомі місця вже як звичайні туристи – з друзями та сім’ями.

Індустрія ділової гостинності залучає і розвиває людський капітал регіону, створює нові робочі місця. Учасниками ринку ділової гостинності є виставкові та конференц-центри, готелі, організатори подій (DMC, PCO), транспортні компанії (авіалінії, наземні перевезення), постачальники послуг (технічне обладнання, кейтеринг, переклад тощо), організації з маркетингу дестинацій (конференц-бюро, туристичні офіси) тощо.

Від потенційних до поданих заявок

Щороку у світі відбуваються сотні тисяч міжнародних конгресів та конференцій різного масштабу. Як обрати серед них заходи, які можна провести у вашому місті?

Насамперед слід визначити пріоритетні для регіону галузі. Тоді ознайомитися з переліком майбутніх конференцій в обраних сферах (таку інформацію можна знайти в базі даних ІССА, на медіаресурсах, в інтернет-дослідженнях, бізнес-мережах, місцевих профільних інституціях тощо) і оцінити їх за пріоритетністю (критеріями оцінювання зазвичай є кількість делегатів конференції, наявність потрібної кількості номерів та конференц-залів у готелі, профіль делегатів, місцевий організаційний комітет; галузь економіки; попередні місця проведення тощо).

При виборі заходу важливо розуміти цілі й мотивацію організаторів події. Які завдання стоять перед асоціацією, котра проводить світовий конгрес? Яких результатів очікують організатори? До яких міст / регіонів схиляються і чому? Чи ваша дестинація може допомогти їм досягти поставлених цілей?

Відповіді на ці питання допоможуть місту обрати серед заявок ті, які відповідають його ціннісній пропозиції. Адже важливо не лише запропонувати стандартний набір конференц-послуг міста / регіону, а й  задовольнити потреби організаторів.

Креативність: позиціонування та сильні сторони

Формально позиціонування великих міст (до прикладу, Барселана, Сингапур, Дубаї) нічим не відрізняються. Новим меншим дестинаціям, які тільки починають свій шлях на міжнародній арені ділової гостинності, слід проаналізувати свої сильні та слабкі сторони і знайти унікальні характеристики, не властиві іншим містам саме в такому поєднанні.

Розглядаючи переваги й недоліки міста / регіону, до уваги беруть якість готелів, конференц-центрів, авіасполучення, необхідність та час виготовлення візи, якість наземного транспорту, галузі економіки, місцевий організаційний комітет, наявність унікальних місць та розваг для делегатів; вартість послуг, безпеку, підтримку місцевої влади, клімат, загальну привабливість регіону тощо.

У заявках, як правило, акцентують увагу на перевагах міста. Проте не варто забувати про недоліки, особливо якщо вони стосуються важливих для організаторів сфер. Завдання дестинації  подати у заявці шляхи вирішення проблемних питань та додаткові переваги, які місто може запропонувати порівняно з конкурентами.

Якщо заявник чітко формулює пропозицію, яка відповідає потребам організаторів, то має всі шанси виграти в дестинацій, котрі подають однотипні стандартні заявки.

Презентацію Мілоша Міловановіча можна переглянути за посиланням.

***

Мілош Міловановіч – консультант компанії Gaining Edge, виконавчий директор Сербського конференц-бюро у 2007-2014 рр. Експерт у галузі ділового туризму (понад 10 років роботи в галузі), займається консультуванням ринку ділової гостинності по всьому світу. Серед країн, з якими працював Мілош, – Бельгія, Італія, Ізраїль, Йорданія, Казахстан та Руанда.

За час його керівництва Сербське конференц-бюро увійшло до рейтингу 50-ти найкращих конференц-бюро світу за версією міжнародної організації ICCA.