Російська війна в Україні приносить багато викликів, з якими стикається наше суспільство. Один з них – це кількість людей з інвалідністю та їхні потреби в облаштуванні інклюзивного простору.
Поки українці лише починають розуміти масштаби проблеми, знайомляться з терміном інклюзія та доступність, у західних країнах реалізовано вже чимало крутих практик.
В тому числі тих, які стосуються організації подій.
Команда Львівського конференц-бюро переклала чудовий матеріал Даніель Баундс про те, як зробити події інклюзивними. Даніель працює директором з продажів у Міжнародному конференц-центр Уельсу. Вона одна з ініціаторів розроблення протоколів безпеки під час проведення заходів у великих конгрес-центрах та активна діячка у просуванні питання інклюзивності у сфері конференц-індустрії.
Запрошуємо ознайомитися зі статтею.
Як зробити події справді інклюзивними?
Сьогодні інклюзивність в індустрії зустрічей має особливе значення. Організатори подій приділяють багато уваги, щоб залучити різноманітну аудиторію, незалежно від походження, здібностей, статі, віку чи будь-яких інших характеристик, щоб створити середовище, в якому кожен делегат, чи то конференції, чи форуму, буде мати змогу повноцінно брати участь у заході, відчуватиме себе бажаним та цінним.
Чим більше зусиль вкладається, щоб досягти максимальної інклюзії, тим більше плодів воно приносять: від незабутнього досвіду делегата конгресу до сприяння інноваціям.
Питання інклюзивності дуже широке, і часом складно зрозуміти, з чого варто почати. Тому підготували кілька пропозицій, на що звернути увагу, коли організовуємо подію.
- Вибір місця проведення
Розташування самої локації має неабияке значення: чи зручно до неї добратися, скільки є паркомісць на території, чи є там паркомісця для людей з інвалідністю, чи є пандуси, доступні вбиральні, ліфти, кімнати для матері та дитини тощо. Це звичайні речі, які роблять перебування делегатів подій комфортними. Вони допомагають не звертати увагу на побут, а сконцентрувати свою увагу на змісті події, на взаємодії з учасниками.
- Технології
Не всім зручно сидіти в конференц-залі під час довгих дискусій чи презентацій. Чесно кажучи, це вже пройдений етап. Зараз нормально давати можливість онлайн-доступу до події. Це просто зручно. Не можеш бути фізично присутній, але хочеш слухати контент, ось тобі онлайн-доступ. Слухай і дивися, звідки можеш і як хочеш. І не просто доступ до слухання, але й можливість взаємодіяти: інтерактивні чати, сесії для запитань і відповідей. Все це сприяє залученості. Технології тут у поміч кожному організатору подій.
- Інклюзивне спілкування
Ефективна комунікація є основою будь-якої події. Якщо учасники можуть легко зрозуміти інформацію, взаємодіяти з нею, вони, отримають позитивний досвід.
Тут мова йде навігаційні оголошення на самій локації, про своєчасність інформування, про манеру подачі інформації. А також про використання написів шрифтом Брайля на меню чи жестової мови під час презентацій.
- Різноманітний склад спікерів
Звісно, що учасникам подій цікаво слухати і приймати різноманітний досвід. Ніхто не хоче чути одну й ту саму історію від одних і тих самих людей. Чим більше цікавих спікерів з різним досвідом, точками зору, тим багатша на зміст подія. Це також створює відчуття, що організатори прагнуть дати учасникам відчуття, що їх презентують, їх думки враховують. Тут мова про те, щоб були представлені думки різних статей, рас, віросповідань тощо.
- Зосередження на спільноті
Є яскравий тренд щодо того, які події відвідують найбільше. Він полягає в тому, що учасники з радістю повертаються на ті події, де організатори приділяли увагу взаємодії делегатів між собою, де намагалися створити з учасників спільноту, яка має спільні проблеми, досвід, свої потреби. Багато інтерактиву, акцентів на знайомство, спілкування, а не просто споживання інформації.
- Сенсорна інклюзивність
Події – це завжди про гамір, гучність та натовп. Буває складно переварити інформацію чи сповна насолодитися заходом, бо голова просто розколюється від шуму, яскравості освітлення та кількості людей, що хаотично кудись спішать. Чудовим інклюзивним рішенням є створення спеціальних тихих місць, де можна користуватися навушниками з шумопоглинанням, диванами для відпочинку, масажними інструментами тощо.
- Інклюзивне харчування
Що стосується конференц-кейтерингу, стандарти постійно підвищуються, щоб задовольнити різноманітні варіанти харчування, врахувати всі уподобання та можливі алергії. Хоча пропозиція веганських, вегетаріанських, безглютенових, халяльних і кошерних страв є обов’язковою, інклюзивність у їдальні означає більше, ніж просто інгредієнти. Це про турботу та включеність.
- Зворотний зв’язок і постійне вдосконалення
Інклюзивність — це безперервний шлях, а не пункт призначення. Коли вона вплетена в структуру події, її вплив може бути набагато більшим, ніж сама подія.
Важливо бути відкритим до дискусій, збирати відгуки після події і головне – втілити всі рекомендації на наступній події. Це точно демонструє, що ви як організатор події чуєте свою аудиторію і готові змінюватися.